Consiliul General al Municipiului București (CGMB) l-a împuternicit pe Nicușor Dan să negocieze și să semneze un contract cu o bancă pentru eșalonarea și plata debitului restant pe care Primăria Capitalei îl are către firma turcească Otokar, pentru cele 400 de autobuze livrate în 2019.
Primăria Capitalei s-a angajat în 2018 să plătească pentru cele 400 de autobuze Otokar peste 545 de milioane de lei, iar în prezent mai are o datorie de peste 154 de milioane de lei.
Pentru plata acestei creanțe, CGMB a votat în ședința de luni un proiect care prevede ca Nicușor Dan să fie împuternicit să negocieze cu o bancă care să preia această datorie.
„Creanța către Otokar va fi prealută de o bancă, urmând ca Municipalitatea să plătească acestă sumă către bancă prin 36 de rate lunare. Banca va plăti toată suma către Otokar. Nu este o comisie formată pentru negociere, cel care va negocia va fi primarul general”, a explicat, pentru Gândul, Andrei Rigu, consilier general în cadrul CGMB.
Rigu mai explică faptul că prin această metodă s-ar evita blocarea conturilor primăriei din cauza creanței către Otokar.
„Următoarul pas ar fi fost ca cei de la Otokar să solicite o ordonață de plată în instanță, care, ulterior, pusă în executare, ar fi blocat conturile primăriei”, a mai explicat Andrei Rigu.
Potrivit consilierului, până în prezent s-au purtat deja discuții cu o bancă pentru acest contract de preluare a creanței.
Contractul cu Otokar a fost încheiat în anul 2018, în mandatul condus de Gabriela Firea, iar autobuzele au fost livrate în 2019.
În proiectul votat în ședința de luni, Nicușor Dan explică de ce nu s-a achitat până în prezent toată suma către Otokar.
„Municipiul București nu a putut achita în termenele contractuale prețul contractului în valoare de 458.100.826 lei fătă TVA atât din cauza popririlor înființate de executorii judecătorești pe disponibilitățile bănești existente ca urmare a cererilor diverșilor creditori, cât și din cauza fondurilor insuficiente”, se arată în referatul proiectului, semnat de Nicușor Dan.